Personvern

Jeg ønsker å betale i butikk

Det er selvfølgelig greit. Ring oss på 483 22 500 så ordner vi det. 


Hvordan bestille time

Du må først registrere deg og kjøretøyet i systemet, da er det svært enkelt å bestille time hver gang du har behov for det. Se video for instruksjon.
1. Klikk "Bestill time" på det kjøretøyet det gjelder
Kontroller at informasjonen i det grå vinduet viser korrekt registreringsnummer og avtale.
2. Velg dato
3. Velg klokkeslett
4. Velg om du ønsker avbalansering av hjulene dine
5. Les betingelsene for timebestilling og bekreft at de er lest og akseptert
6. Klikk "Bestill"
7. Nå velger du betalingsmetode etter din preferanse. Når betalingen er bekreftet mottar du en SMS med bekreftelse på timen.
Velkommen til avtalt time!

Hvordan endre time

Når du har bestilt time forsvinner muligheten til å bestille ny. Du kan likevel se, endre eller slette en time i tillegg til å skrive ut kvitteringen din.
Klikk på videoen for å se forklarende fremgangsmåte.


1. Klikk ikonet for Endre timebestilling (papirark med blyant)
2. Velg dato
3. Velg klokkeslett
4. Les betingelsene for timebestilling og bekreft at de er lest og akseptert
5. Klikk "Bestill"
Du mottar en SMS med bekreftelse på endring av time. Klikk "Tilbake" for å returnere til din konto.

Hva er PLUSS?

Trønderdekk lanserer PLUSS, et valgfritt tillegg til dekkhotellet. Med PLUSS får du vår punkteringsforsikring*, prioritert og utvidet kalender med timebestilling, ubegrenset verdiforsikring (normalt dekkhotell dekker opptil 15.000 kr) i tillegg til håndvask av hjulene.

Punkteringsforsikringen har noen vilkår; Du har én gratis reparasjon av dekk pr sesong, så lenge dekket kan repareres innenfor forskrift og reparasjonen ikke medfører utrykning (du må møte opp hos Trønderdekk med dekket/bilen). Med reparasjon menes utvendig plugging, den mest vanlige punkteringen som gjerne skyldes spiker eller skruer i dekkoverflaten.




Må jeg avbalansere hjulene?

Hvis du opplever risting eller vibrasjoner i hjulene under fart, kan dette skyldes ubalanse i hjulene. NAF anbefaler at vinterdekk avbalanseres før hver sesong, mens på sommerdekk vil det normalt være nok å balansere annenhver sesong. Du kan lese mer om ubalanse i vår FAQ


FINN FLERE SVAR I FAQ

Ofte stilte spørsmål




A. Hvordan logge inn

Vi har endret metoden du bestiller time, ser vurdering og finner historikken din. Den største forskjellen er at du nå logger inn med ditt telefonnummer.
Når du logger inn med telefonnummer lages det en konto i ditt navn. Her legger du selv inn ett eller flere kjøretøy. Merk at et kjøretøy kan kun være registrert på ett telefonnummer. Det betyr at det helst bør være eier eller bruker av bilen som bestiller time til omlegging, eventuelt som mottar kommunikasjon fra Trønderdekk.no. Du må ha mulighet til å motta SMS på det telefonnummeret du registrerer.
1. Fyll inn ditt telefonnummer og trykk "Logg inn"
2. Du mottar en 6-sifret kode på SMS. Fyll inn denne og trykk "Logg Inn"
3. Første gang du logger inn må du fylle inn personinformasjon og trykke "Fortsett"
Du har nå opprettet konto og kan registrere dine kjøretøy.

B. Hvordan legge til nytt kjøretøy

For å kunne bruke tjenesten må du legge til et kjøretøy. Dette gjelder uansett om du har dekkhotell eller ikke.
1. Trykk på "Registrer nytt kjøretøy"
2. Fyll inn kjøretøyets registreringsnummer slik AB12345, ingen mellomrom eller personlige nummerskilt
3. Kjøretøyets merke, modell og årsmodell kommer frem automatisk (noen nyere biler kan mangle i systemet). Sjekk at dette stemmer og oppgi farge på kjøretøyet i nederste kolonne. Dersom informasjonen ikke stemmer, kontroller at korrekt registreringsnummer er oppgitt.
4. Trykk "Lagre"
Du må nå velge tjenesten du ønsker å bestille. Dersom kjøretøyet har dekkhotell hos oss fra før videreføres dette automatisk, men du kan også her avslutte avtalen om du ønsker det. Dersom du ønsker å fortsette med dekkhotell må du nå bekrefte om du ønsker Standard eller PLUSS dekkhotellavtale. Forskjellene står forklart.

Følgende valg er nå tilgjengelig: 
* PLUSS eller Standard dekkhotell - Dette vises kun om kjøretøyet har dekkhotell fra før, eller om du velger å bestille dekkhotell.
* Sesongskift - Dette valget skal du bruke om vi kun skal skifte mellom sommer/vinterhjul, også om du ønsker å avslutte dekkhotellavtalen etter hjulskift eller ikke har/ønsker dekkhotell.
* Kun montering - Brukes kun om du skal montere nye dekk/felger på bilen utenfor dekkhotell/sesongskift, for eksempel når du har vinterdekk på bilen og skal montere nye vinterdekk kjøpt hos Trønderdekk.
* Montasjepartner - Samme som ovenfor, men når du har kjøpt dekk/felger et annet sted enn hos Trønderdekk.
* Avslutt dekkhotell etter hjulskift - Du vil først skifte mellom sommer-/vinterdekk og ha med deg hjulene hjem etterpå.
* Avslutt dekkhotell uten hjulskift - Du skal kun hente hjulene vi har oppbevart i dekkhotellet, men ikke legge om på bil først.

Dersom du ikke har dekkhotell får du nå anledning til å bestille det, eller velge andre alternativer som sesongskift mellom sommer og vinterhjul, kun montering av dekk/felg kjøpt hos Trønderdekk eller kun montering av dekk/felg kjøpt andre steder.

5. Bestill den tjenesten som passer deg best. Klikk "Tilbake" når du er ferdig dersom siden ikke automatisk lastes inn.
Gratulerer! Du har nå registrert ditt første kjøretøy. Du kan du velge å registrere flere kjøretøyer til din konto, bestille time til hjulskift eller montering, se vurderingen fra dekkhotellet og endre dekkhotellavtale.

C. Hvordan bestille ny time

Du må først gjennomføre punkt A og B, da er det svært enkelt å bestille time hver gang du har behov for det.
1. Klikk "Bestill time" eller "Forny dekkhotellet" på det kjøretøyet det gjelder
Kontroller at informasjonen i det grå vinduet viser korrekt registreringsnummer og avtale.
2. Velg dato
3. Velg klokkeslett
4. Velg om du ønsker avbalansering av hjulene dine
5. Les betingelsene for timebestilling og bekreft at de er lest og akseptert
6. Klikk "Bestill"
7. Nå velger du betalingsmetode etter din preferanse. Når betalingen er bekreftet mottar du en SMS med bekreftelse på timen.
Velkommen til avtalt time!

D. Hvordan endre time

Når du har bestilt time forsvinner muligheten til å bestille ny. Du kan likevel se, endre eller slette en time i tillegg til å skrive ut kvitteringen din.
1. Klikk ikonet for Endre timebestilling (papirark med blyant)
2. Velg dato
3. Velg klokkeslett
4. Les betingelsene for timebestilling og bekreft at de er lest og akseptert
5. Klikk "Bestill"
Du mottar en SMS med bekreftelse på endring av time. Klikk "Tilbake" for å returnere til din konto.

E. Hvordan slette en time

1. Klikk på ikonet som ligner en søppelkasse
2. Bekreft at du er sikker på at du ønsker å slette timen din
3. Fyll inn den 6-sifrede koden du mottar på SMS og klikk "Slett time"
Timen er slettet.

F. Hvordan skrive ut kvittering

Skriv ut for en fremtidig time
1. Klikk på ikonet som ligner en printer

Skriv ut for en tidligere time 
1. Velg meny for kjøretøyet (hvit boks rett over registreringsnummeret)
2. Velg "Timehistorikk".
3. Velg den timen du ønsker å skrive ut kvittering for
4. Klikk "Kvittering"

Kvitteringen lastes ned som PDF og kan skrives ut eller lagres etter behov.

G. Hvordan avslutte dekkhotell etter hjulskift

Vi tar her høyde for at kjøretøyet ikke har en fremtidig timeavtale, altså knappen "Bestill time" vises. Dersom den ikke vises må du først gjennomføre eller avbestille planlagt time.
1. Klikk meny for kjøretøyet (hvit boks rett over registreringsnummeret)
2. Velg "Sesongskift"
3. Bestill time. Se punkt C ovenfor for hjelp

H. Hvordan avslutte dekkhotell uten hjulskift

Vi tar her høyde for at kjøretøyet ikke har en fremtidig timeavtale, altså knappen "Bestill time" vises. Dersom den ikke vises må du først gjennomføre eller avbestille planlagt time.
1. Klikk meny for kjøretøyet (hvit boks rett over registreringsnummeret)
2. Velg "Avslutt dekkhotell uten hjulskift"
3. Bekreft at du ønsker å avslutte dekkhotellet for dette kjøretøyet
Nå kan du komme innom og hente hjulene dine. Du behøver ikke å bestille time først.



Tronderdekk.no (inkludert trønderdekk.no) eies og drives av aksjeselskapet Trønderdekk AS med organisasjonsnummer 995.404.079MVA
Det er alltid daglig leder i Trønderdekk AS som er ansvarlig for håndteringen av personopplysninger hos tronderdekk.no


1 Formål

Hos tronderdekk.no må du dele noen personopplysninger når du registrerer konto, enten for å handle i nettbutikken eller bestille time til hjulskift/montering.
Dette gjør vi for å forbedre våre tjenester, ivareta sikkerhet og sørge for best mulig brukeropplevelse.
Vi er pålagt å oppbevare noe av informasjonen som samles inn til blant annet regnskapsføring, returhåndtering og eventuelle garantier eller reklamasjoner.
Alle opplysninger vi samler inn i slik forbindelse har grunnlag i ditt samtykke, som kreves for å bruke våre tjenester over internett. 

2 Hvilke opplysninger samles inn?

Først og fremst må vi vite hvem som skal motta varene (navn) samt adresse og e-postadresse.
I tillegg ønsker vi å vite ditt telefonnummer. Telefonnummer registreres slik at du får varsel på SMS fra speditør når din bestilling er på vei. Det vil også gjøre det mulig for oss å kontakte deg på telefon dersom dette er nødvendig. Vi sender aldri reklame til ditt telefonnummer, med mindre dette er spesielt avtalt på forhånd. Se mer om markedsføring i punkt 12.
Telefonnummeret ditt benyttes også for å identifisere en dekkhotellavtale, timebestilling til hjulskift og noen sikkerhetsfunksjoner.

Alle som oppretter brukerkonto hos oss må oppgi følgende personopplysninger:

Det er mulig å oppgi en alternativ leveringsadresse, inkludert navn og telefonnummer forbundet med dette, dersom bestillingen skal sendes til en annen person eller adresse enn den du oppgir som din egen. Dersom du ber om å få sendt din bestilling til en annen person og/eller adresse enn din gateadresse, samles også denne informasjonen inn og lagres.
I tillegg til dette registreres automatisk din IP-adresse. Dette er et sikkerhetstiltak blant annet for å hindre identitetstyveri ved at noen for eksempel forsøker å bestille varer i ditt navn.
Dine personopplysninger lagres på våre servere i Tyskland. Serverene har 24-timers overvåking mot blant annet dataangrep og svært høyt sikkerhetsnivå. 

3 Brukerkonto
For å kunne bestille time, registrere dekkhotell eller hjulskift eller handle dekk/felger hos tronderdekk.no må du lage en gratis brukerkonto. I denne brukerkontoen lagres dine personalia (navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer), samt eventuelt registreringsnummeret til dine kjøretøy.
Når du bestiller time til hjulskift eller handler i nettbutikken lagres dine tidligere kjøp (historikk). Formålet med dette er at du selv kan se dine historiske timeavtaler, hvilke varer du tidligere har kjøpt og hente tidligere kvitteringer og ordrebekreftelser.
Det er gratis å opprette brukerkonto hos tronderdekk.no og du kan når som helst få slettet dine lagrede opplysninger. 

4 Hvordan sletter jeg brukerkontoen?

Dersom du har laget et brukerkonto, men ønsker å slette deg fra systemet vårt kan du kontakte oss på telefon eller e-post.
Vi sletter permanent alle dine lagrede personopplysninger fra våre servere, med unntak av opplysninger påkrevd av andre lover og bestemmelser (for eksempel bokføringsloven).

5 Dine rettigheter

Du kan når som helst se dine lagrede personopplysninger ved å logge inn på din konto.
Du kan når som helst og uten vederlag få utlevert alle dine personopplysninger som er lagret i vårt system.
Du kan når som helst slette dine personopplysninger, forutsatt at vi ikke er forpliktet til å oppbevare disse i henhold til aktuell lovgivning eller andre regulerte forpliktelser.
Dersom du ønsker dine personopplysninger utlevert vil vi sende disse med sikreste mulige måte. Normalt sett anses dette å være pr brevpost, men dersom du registrerte opplysningene elektronisk, og med mindre den registrerte ønsker noe annet, kan opplysningene utleveres elektronisk. 

6 Betalingsalternativer

tronderdekk.no samarbeider med flere parter mot betaling og fakturering.
Ved betaling med Vipps, faktura, delbetaling, kreditt- eller debetkort håndteres dine personopplysninger av Bambora Norge NUF.
tronderdekk.no deler dine oppgitte personalia (navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer) samt varelinjer og aktuelle priser (inkludert eventuelle rabatter) med våre betalingspartnere. Dette gjøres for å håndtere betalingen i henhold til gjeldende lovverk, sikre mot identitetstyveri, svindel og phishing blant annet.
tronderdekk.no vil aldri se eller få tilgang til ditt personnummer, din kredittkortinformasjon eller annen informasjon du eventuelt må dele med betalingspartner i løpet av betalingen.
Har du spørsmål rundt hvordan betalingspartnerene behandler dine personlige data kan du se mer om dette på deres personvernsider: Bambora 

7 Hvem deler vi dine personlige data med?

Som beskrevet i punkt 6 i denne erklæringen, deler vi dine personopplysninger med aktører som er nødvendig for å gjennomføre bestilling, kjøp og forsendelse.
De aktører som kan motta dine personopplysninger er beskrevet under, men vi deler kun informasjon med de aktørene som er nødvendig for å levere din bestilling. 

8 Hva deler vi med andre?

tronderdekk.no vil aldri selge eller overlevere dine personopplysninger til andre aktører, uansett årsak - med mindre det finnes rettslig/juridisk årsak.
Alle databehandlere vi samarbeider med. mottar dine personopplysninger kun dersom dette er hensiktsmessig eller nødvendig for å gjennomføre din bestilling. Dette gjelder kun partnere som er nevnt i denne erklæringen, som betalingspartnere (Bambora og Klarna) og transportører (Bring/Posten, PostNord o.l.) i henhold til punkt 7 i denne erklæringen.

9 Arkivering av personopplysninger

Regnskapsloven pålegger oss å lagre transaksjonsdata i 5 år. Likevel lagres kjøpshistorikk i våre systemer i 10 år. Dette gjør vi for å ivareta kundes rettigheter i forbindelse med reklamasjoner i henhold til forbrukerkjøpsloven, kjøpsloven eller våre salgsbetingelser. Det betyr at ditt navn, adresse, e-postadresse og telefonnummer fra dine bestillinger lagres i vårt system i opptil 10 år. 

10 Registreringsnummer

  10.1  Mine kjøretøy: 
For å bestille time til hjulskift, dekkhotell, montering eller lignende tjenester må du oppgi registreringsnummeret til det kjøretøyet det gjelder. Vi benytter denne informasjonen internt for å identifisere eventuell dekkhotellavtale, klargjøre dine hjul til avtalt time, vise eller generere vurderingsskjema og lignende tjenester relatert til aktiv dekkhotellavtale eller avtale om hjulskift.  

  10.2  Søk på registreringsnummer:
Når du søker på registreringsnummer søker systemet etter kjøretøydata fra Statens Vegvesen. Denne informasjonen speiles så tilbake til deg slik at du kan se informasjon som er relatert til produkter som vi forhandler, for eksempel dekkdimensjon, innpress på felg og lignende. Informasjonen som deles fra Statens Vegvesen inneholder ingen personopplysninger og er offentlig informasjon tilgjengelig for alle. Registreringsnummer oppgitt i søk lagres ikke i våre systemer. 

11 Cookies

Ved å benytte tronderdekk.no samtykker du til at vi benytter informasjonskaplser, såkalt cookies.
Du kan lese mer om vår bruk og innsamling av cookies her (tronderdekk.no/cookies)

12 Markedsføring

Vi benytter oss av markedsføring gjennom flere kanaler, men primært via e-post (nyhetsbrev).
Det er viktig for oss at våre kunder ikke opplever å motta unødvendig mye e-post fra oss. Derfor sender vi ikke flere nyhetsbrev enn vi aksepterer å motta selv.
Grunnlaget for utsending av nyhetsbrev og annen markedsføring er samtykke. Vi benytter våre egne systemer til utsending av nyhetsbrev, e-post og annen dialog, noe som sikrer at dine personlige data ikke deles med andre for markedsføring. Vi og våre samarbeidspartnere sporer annonser for å vite hvilke annonser du har sett på nett og hvilke produkter du har sett på i butikken vår. Med dette kan vi tilpasse butikken og innholdet etter dine interesse samt vise deg relevante annonser. 

Du kan motta SMS fra oss som minner deg på en timeavtale, gir generell informasjon eller oppfordring til hjulskift eller lignende. Vi benytter aldri SMS til markedsføring. 

13 Klager

Dersom du lurer på noe, ønsker å vite mer om hvordan vi behandler dine personopplysninger eller har klager, håper vi du tar kontakt med oss.
Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger bryter med gjeldende regler eller personvernlovgivningen, herunder personopplysningsloven eller personverforordningen (GDPR), kan du rette din klage til Datatilsynet

14 Endringer

Dersom det oppstår endringer eller nye regler i forbindelse med innsamling og behandling av personopplysninger, som påvirker personvernerklæringen, vil vi gjøre de nødvendige endringer som følge av dette.
Vi vil, så langt dette er mulig, informere om dette, enten via e-post (hvis du har registrert konto) eller ved informasjon på våre nettsider eller sosiale medier.
Dersom vi foretar endringer i denne personvernerklæringen vil revidert versjon legges ut her med korrekt dato for revisjon. 

15 Kontaktinformasjon

Skulle du ha noen spørsmål rundt personopplysninger, eller noe annet for den saks skyld, må du gjerne kontakte oss:

Trønderdekk AS
Østre Rosten 113
7093 Tiller

Daglig leder: Trond Nilssen
E-post: trond@tronderdekk.no

Kundeservice: post@tronderdekk.no
Telefonnummer: 483 22 500 



Sist oppdatert 14.10.2020


VI BENYTTER COOKIES

Vi benytter cookies og tilsvarende teknologier på våre nettsider, som blant annet gjør at du slipper å logge inn hele tiden. Les mer