Spesielle tiltak hos Trønderdekk

Kjære kunde. 

Som du sannsynligvis allerede vet er landet i en situasjon vi ikke har erfaring med fra tidligere. Trønderdekk tar råd og krav fra regjeringen og helsedepartementet på alvor og ønsker å skjerme både kunder og ansatte fra smitte og spredning av covid-19. Vi vil forsøke så godt som mulig å minimere kontakt mellom kunder og ansatte, derfor presenterer vi her Trønderdekks tiltak.

Har du vært kunde hos oss i minst én sesong tidligere, vet du at det er svært hektisk etter påske og når første snøfallet kommer på høsten. Vi har normalt kapasitet til å utføre over 300 dekkskift i døgnet noe som betyr at det blir kø og oppsamling av kunder i butikken. Denne samlingen vil vi nå begrense. 


Først og fremst håper vi at du som kunde kan følge denne anbefalingen: 

Vi avviser alle drop-in denne sesongen. Vi ser derfor at alle kunder, så langt dette er mulig, bestiller og betaler timen til dekkskift på nettsiden vår. Dette gjennomføres for å hindre unødvendig trafikk i butikken. Du kan betale med vanlige bank- og kredittkort, faktura, delbetaling eller Vipps. 

Skal du ha nye dekk/felger ønsker vi at også dette bestilles og betales på forhånd i nettbutikken. Vi vil da montere på forhånd slik at dekkskiftet ditt går så raskt og smidig som mulig og du slipper å gå ut av bilen. Dersom du allerede har bestilt nye dekk kontakter vi deg snarlig og hjelper deg med betaling i nettbutikken. Har du allerede betalt for nye dekk behøver du ikke å foreta deg noe. 

Lurer du på hvilke dekk du skal velge kan du se etter symbolet "Anbefalte sommerdekk". Dette er dekk vi normalt har på lager og som er av god kvalitet innenfor prisklassene budsjett, midt på treet og premium.


Følgende tiltak gjennomføres

> Vi ønsker at så mange som mulig sitter i sin egen bil gjennom hele prosessen. Når du ankommer Trønderdekk vil du utendørs møte en av våre ansatte som henviser deg til et direkte telefonnummer. Du kan da ringe den ansatte og slipper å åpne vindu eller ha nærkontakt med andre. Den ansatte veileder deg til hvor du skal kjøre videre eller parkere.
> Det blir montert midlertidige hevebukker utendørs (under tak) som du selv kan kjøre på, og derfor sitte i bilen mens vi skifter hjul. Når du er ferdig kjører du bare videre og behøver ikke å rygge eller snu.
> De som selv mener de kan, får anledning til å kjøre inn porten til verkstedet selv, med formål å fortsatt sitte i bilen under hjulskift.
> Når en av våre ansatte må kjøre et kundekjøretøy vil ratt, gir, nøkkel og eventuelt andre overflater som berøres renses med antibakterielt middel etterpå.
> Alle ansatte som er i kontakt med kundekjøretøy vil alltid benytte engangshansker. Disse byttes naturligvis mellom hvert kjøretøy.
> Vi oppfordrer alle kunder som ikke ønsker å sitte i egen bil under dekkskift, om å oppholde seg utendørs og ikke gå inn i butikken.
> Vi reduserer antall kjøretøy vi håndterer pr dag for å minske kø, parkeringsutfordringer og ventetid. 


Har du spesialverktøy, låsebolter eller lignende?

Da er det viktig at dette gjøres klart før du ankommer til time. Pakk de i en pose, gjerne egen boltpose med innstramming e.l. som du lett kan slippe ut døren mens du venter på å kjøre på bukk. Merk at du vil bli instruert om hvordan dette løses når du kommer. Vi legger de tilbake i bagasjerommet etter dekkskift før du kjører videre. 


Er du i karantene eller på annet vis ikke kan eller ønsker å kjøre selv? 

Vi strekker oss langt for å møte våre kunder. Derfor tilbyr vi nå å hente bilen din hjemme hos deg, kjøre den til oss og utføre dekkskift før den igjen returneres. Ta kontakt med oss på e-post - post@tronderdekk.no - for å avtale pris og tidspunkt. Tilbudet gjelder for kunder med postnummer i Trondheim. Vi tar betalt for tjenesten, men skal ikke tjene penger på dette (non-profit). Det er derfor kun reelle utgifter som legges til grunn. Dette avtales på forhånd. 


Vi gjør oppmerksom på

> Ventegarantien utgår for vårsesongen i 2020 pga utfordringene vi nå står ovenfor. Vi håper dere har forståelse for dette. Vi vil selvfølgelig fortsatt jobbe for å holde oss til tidsskjema, men kan ikke garantere dette i nåværende situasjon.
> Tilgang til butikken begrenses og kan stenges helt uten nærmere forvarsel. Her mener vi den faktiske butikken med kundemottak. Vi stenger ikke Trønderdekk og du vil uansett ha anledning til å gjennomføre planlagt dekkskift med mindre regjeringen eller helsedirektoratet begrenser eller forbyr oss å holde åpent.
> Dersom butikken stenge vil vi ikke kunne ta imot betaling og må avvise de som ikke har forhåndsbetalt time.
> Det vil ikke være mulig med drop-in. Alle kunder må bestille time på forhånd! 
> Alle sesongarbeidere hos oss følger karantenebestemmelser og testes så langt dette er mulig for covid-19 ved ankomst i Norge.
> Kontantbetaling aksepteres ikke på nåværende tidspunkt. 


Tiltakene ovenfor gjelder til annet anbefales av regjeringen eller helsedepartementet. 


Har du spørsmål eller ønsker mer informasjon håper vi du tar kontakt på e-post - post@tronderdekk.no

Vi forsøker så langt det er mulig å besvare vårt sentralbord på telefon 483 22 500


Oppdatert 23.03.2020